chatsimple

Collega aan het woord: “Als casemanager bij BrinQer heb je veel vrijheid om écht klantgericht te werken”

13 sep 2023

Tijdens de zomerperiode hebben we eerdere afleveringen van onze blogserie ‘Collega aan het woord’ voorbij laten komen.

Het is weer tijd om de draad op te pakken en we starten de nieuwe reeks met onze casemanager Sandy Hiel die haar eerste jaar bij BrinQer achter de rug heeft. Ze vertelt over haar overstap van HR  naar de rol van casemanager en hoe ze die bij BrinQer mag invullen.

Sandy is geboren en getogen in Apeldoorn en onderhoudt een energiek leven om in balans en vitaal te blijven. “Door dagelijks te wandelen en minstens twee keer per week te sporten blijf ik fit. Ook op mijn werkdagen maak ik een stevige wandeling en als dat een keer niet lukt, dan haal ik dat ’s avonds in. Lichamelijke beweging hoort in mijn dagelijkse routine. Daarnaast vul ik mijn vrije tijd graag samen met mijn vriend in. Dan zijn we  bijvoorbeeld op een terras of bij een festival te vinden of bezoeken we een concert.”

‘Onderweg naar huis reed ik het pand van BrinQer tegemoet’

Een jaar geleden startte Sandy als casemanager bij BrinQer. “De rol van casemanager was nieuw voor mij. Ik heb ruim 20 jaar met veel plezier in verschillende HR rollen gewerkt bij een aantal werkgevers. Ruim een jaar geleden voelde ik het kriebelen: het was tijd voor een overstap. Het thema Inzetbaarheid heeft mij altijd aangetrokken en ik wilde  graag met mensen blijven werken. Toen ben ik mijn zoektocht begonnen naar functies en werkgebieden waar ik deze twee elementen in terug kon vinden.”

‘De vacature sprak me meteen aan maar ik had nog geen afgeronde opleiding’

Vanuit de klantrelatie bij een vorige werkgever was Sandy al bekend met BrinQer. “Ik had niet concreet aan BrinQer gedacht. Tot ik de afslag Apeldoorn-Zuid een keer nam en het logo van BrinQer in mijn blikveld kwam. Ik bedacht me geen moment en stuurde Arjan Donker (directeur) een berichtje met de vraag om eens af te spreken en bij te kletsen. De functie van casemanager kwam ter sprake en na mijn koffiebezoek met Arjan heb ik verder gesproken met Eva van der Veer (manager) en een paar casemanagers. We hadden allemaal een goed gevoel en een paar weken later maakten we mijn overstap concreet: ik kon per 1 september aan de slag bij BrinQer en een week later kon ik beginnen met de CROV (Casemanager Regie Op Verzuim) opleiding. Het was perfect om theorie en praktijk zo parallel te laten lopen.  Ik vind het supergaaf dat ik de kans heb gekregen om dit vak te leren en tegelijk de opleiding te mogen doen!”

‘Ik kon een week later met de CROV opleiding beginnen, dat was perfect’

“De rol van casemanager is nóg leuker dan ik dacht. Mijn caseload is heel divers: ik heb contact met  veel verschillende bedrijven. Mijn rol is per klant ook weer anders. Soms ben ik meer op de achtergrond aanwezig en geef ik signalen af en biedt mijn ondersteuning aan. Of ik begeleid hele verzuim trajecten. Bij klanten die verzuim en inzetbaarheid in eigen regie voeren vervul ik een actieve rol bij een bijvoorbeeld een sociaal medisch overleg en ben ik sparringpartner bij inzetbaarheids- en preventieve vraagstukken en lopende dossiers.” Als casemanager ben je de schakel tussen klanten, de verschillende afdelingen binnen de eigen organisatie en de samenwerkingspartners van BrinQer. We verzorgen een persoonlijke en een op maat dienstverlening met als doel de duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Sandy is nu een jaar onderweg en kijkt uit naar de verdere ontwikkeling van haar caseload. “We hebben bij BrinQer een grote mate van autonomie. Je werkt hier met allemaal specialisten en je voelt hier  eigenaarschap en verantwoordelijkheid. We werken hier klant- en vraaggericht: we denken mee met onze klanten  op een persoonlijke manier.”

‘Bij BrinQer word je in je kracht gezet!’

“BrinQer is een  leuk bedrijf. Het is niet te groot en je kent vrij snel al je collega’s. De lijnen zijn kort en  het is makkelijk schakelen binnen de organisatie. De deuren staan bij iedereen open: alle collega’s, maar ook MT en directie zijn makkelijk benaderbaar. Er is altijd wel een collega met wie je kunt sparren. De betrokkenheid is groot en je wordt gehoord. Wat ik verder mooi vind:  je word in je waarde gelaten en in je kracht gezet.”