4
MENU
SLUITEN
Arbodienstverlening
Snel regelen
Klanten vertellen
BrinQer
Over ons
Team
Werken bij
Nieuws
Downloads
Contact
Preventie & Inzetbaarheid
Preventie
Duurzame inzetbaarheid
Preventieve spreekuren
Vitaliteit
Preventief Medisch Onderzoek
Risico inventarisatie en evaluatie (RI&E)
Leefstijl interventies
Expertisecentrum
Re-integratie
Veelgestelde vragen
Algemeen
Werknemers
Werkgevers
Klanten vertellen
Klanten vertellen
Bredenoord vertelt: ‘Gesprekken met coach helpen het verzuim laag te houden’
Bredenoord heeft wereldwijd 450 mensen in dienst, waarvan 300 in Nederland. Dit jaar werkt Bredenoord 10 jaar samen met BrinQer. Mandy Weijenberg, HR manager Bredenoord Nederland, vertelt ons over het PMO (Preventief Medisch Onderzoek) dat BrinQer vorig jaar bij hen heeft uitgevoerd.
Lees verder
OmnicomMediaGroup: ‘Lange verzuimtrajecten worden ons door BrinQer bespaard’
OmnicomMediaGroup (OMG) had vorig jaar een verzuimpercentage van 2,6%. “Mede door de goede en fijne samenwerking met de bedrijfsarts van BrinQer. Doordat zij zowel de werknemer als ons een eerlijke spiegel voorhoudt, blijven lange verzuimtrajecten ons bespaard”, vertelt Amanda Hulleman, HR manager bij OMG.
Lees verder
TalentFirst vertelt: ‘Van het juiste werk word je gelukkig, van het verkeerde word je ziek’
TalentFirst is de ‘Club van Lekker Werken’, zoals ze het zelf noemen. “De meeste mensen beginnen op maandag met tegenzin en kijken de hele week uit naar het weekend”, vertelt Jacomine van Wijk, Chief Lekker Werken. “Wij vinden dat werken een feest moet zijn en geloven dat iedereen in staat is om 'lekker te werken.”
Lees verder
HappySoaps vertelt: ‘Als we BrinQer weinig spreken, gaat het goed’
HappySoaps; je kent ze van de ‘blije’ shampoos, conditioners en andere verzorgingsproducten in vaste vorm. Ja, je leest het goed: niet vloeibaar. Daarnaast verpakt in karton. “Stel je een wereld voor waar iedereen massaal ‘nee’ zegt tegen single used plastic. Dat is onze droom,” vertelt Marcel Koers, eigenaar van HappySoaps.
Lees verder
BrinQer Academie: Stichting Vrijescholen Athena aan het woord!
BrinQer Academie ondersteunt werkgevers en leidinggevenden in kennis en kunde voor de organisatie- en persoonlijke ontwikkeling, met als doel een vitale organisatie met gezonde en gemotiveerde medewerkers die duurzaam inzetbaar zijn. Zo vinden regelmatig in company verzuimtrainingen plaats bij onze klanten en bieden we ook open inschrijfmogelijkheden aan professionals die behoefte hebben aan (meer) basiskennis rondom verzuim. Bij onze klant Stichting Vrijescholen Athena ontstond vorig jaar de behoefte de schooldirecteuren te trainen op de Wet verbetering Poortwachter en het Goede Gesprek. We vroegen HR Adviseur Noor Hiddinga naar hun ervaring en de toepassingen in de praktijk.
Lees verder
Slingeland Ziekenhuis vertelt: ‘Er is een grote inhaalslag gemaakt’
Met maar liefst 1800 medewerkers is het voor het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem erg belangrijk het verzuim goed op orde te hebben. Maar minstens zo belangrijk; om aan de vitaliteit van de medewerkers te werken. “Want als iemand zich ziek meldt ben je eigenlijk al te laat”, vertelt Mariëtte Mooij, Adviseur Verzuim en Vitaliteit bij het Slingeland Ziekenhuis. “We willen de omslag maken van verzuimbegeleiding naar vitaliteit, zodat medewerkers in staat zijn om gezond, vitaal en met plezier hun werk te kunnen uitvoeren. Op deze manier willen we bijdragen aan een gezonde en verbonden werkomgeving, en daarnaast een aantrekkelijke werkgever zijn.”
Lees verder
SDR Elektrotechniek vertelt: “Het is fijn om een vast aanspreekpunt te hebben”
SDR Elektrotechniek Amsterdam is een eigentijds installatiebedrijf met 180 medewerkers. Sonja Landkroon, hoofd HRM, vertelt: “Onze medewerkers zijn recht voor hun raap, maar ook recht uit het hart. Gemiddeld werkt een medewerker 10 jaar bij ons, daar zijn we trots op.”
Lees verder
Schildersbedrijf Cornelissen: “Ik hoef nergens aan te denken, BrinQer regelt werkelijk alles”
Schildersbedrijf Cornelissen is al meer dan honderd jaar een begrip in Apeldoorn. “Rond 1890 schilderde ons bedrijf al voor het Koningshuis in Apeldoorn”, vertelt huidige eigenaar Martijn Cornelissen. Dit familiebedrijf maakt sinds 2006 gebruik van de diensten van BrinQer.
Lees verder
Kennemervis Groep vertelt: “Met het Jaar van de Vitaliteit, zetten we in op duurzame inzetbaarheid”
Bij de Kennemervis Groep, een holding van vier voedselverwerkende bedrijven in vis en plantaardige vleesvervangers, wordt handmatig en repetitief productiewerk verricht in vaak koude omstandigheden. Dit zorgt in sommige gevallen voor een intensieve fysieke belasting. Daarnaast is er zoals in de meeste bedrijven, ook sprake van werkdruk en stressfactoren die de inzetbaarheid van de medewerkers kunnen beïnvloeden. De Kennemervis Groep vindt het belangrijk dat deze fysieke en mentale belasting zo veel mogelijk beperkt worden en wil haar personeel hierbij zo goed mogelijk ondersteunen. “Met kleine stappen, naar grote doelen.” “Door 2022 het Jaar van de Vitaliteit te dopen, was ons doel duidelijk: er moet een tandje bij. We willen meer inzicht in de tevredenheid van onze mensen en ook aan de slag om ze zo lang mogelijk en in goede gezondheid aan ons te binden. Samen met Wilma Wouters (adviseur duurzame inzetbaarheid) van BrinQer hebben we medio 2022 een medewerkerbetrokkenheidsonderzoek én een periodiek medisch onderzoek aangeboden” vertelt Sanne Agterberg, HR-manager.
Lees verder
Van Boxtel vertelt: ‘De mensen van BrinQer zijn oprecht geïnteresseerd’
“Van Boxtel hoorwinkels is een sociale werkgever”, vertelt HR manager Heleen Mans. “We zijn betrokken bij onze medewerkers en willen goed voor hen zorgen. Maar soms zijn we persoonlijk zó betrokken, dat het fijn is om een sparringspartner te hebben die iets meer op afstand staat. En daarnaast veel kennis van wet- en regelgeving rondom arbeidsongeschiktheid heeft. Met Indra en Marinda, onze casemanagers van BrinQer, kunnen we een situatie of dossier vanuit meerdere kanten bekijken.”
Lees verder
FlexiForce vertelt: ‘Waardevol onderzoek naar de behoeftes van onze medewerkers’
FlexiForce: ‘Waardevol onderzoek naar de behoeftes van onze medewerkers’ Onlangs heeft FlexiForce een Preventief Medisch/Vitaliteits Onderzoek uit laten voeren door BrinQer. “Want,” legt Irene Strating, HR Manager FlexiForce, uit: “we wilden weten waar de behoeftes liggen binnen onze organisatie. Om zo een startpunt te bepalen voor het nieuwe gezondheids- en vitaliteitsbeleid voor ons personeel.”
Lees verder
Gelre Ziekenhuizen vertelt: ‘De klik met BrinQer was direct goed’
Gelre Energiek: programma voor meer werkplezier en vitaliteit bij medewerkers Gelre Ziekenhuizen Bewustzijnswandeling in de natuur, stoelmassages en complimentenkaarten voor collega’s. Zomaar een paar activiteiten die op het programma staan van Gelre Energiek. Maar ook workshops als ‘Hoe geef jij je grenzen aan?’, ‘Uit-je-altijd-aan-modus’ en ‘Beter slapen, meer energie’ staan op de kalender. BrinQer ontwikkelde samen met Gelre Ziekenhuizen ‘Gelre Energiek’ om de inzetbaarheid van de 3400 medewerkers te bevorderen.
Lees verder
Het Maanderzand vertelt: ‘Ze hebben een unieke visie op verzuim en mét succes’
Het Maanderzand is een woonzorgcentrum in Ede waarin wonen minstens zo belangrijk is als zorg. De stichting biedt ouderen goed onderdak, veiligheid en geborgenheid, contacten, een maaltijd uit eigen keuken, en de nodige hulp en ondersteuning. Met 300 medewerkers is het belangrijk om het personeel fit en gezond te houden. Petra van de Vuurst-Schoorl, P&O adviseur en teamleider bij Het Maanderzand, zet zich hier samen met BrinQer voor in.
Lees verder
Flanderijn vertelt: ‘HR en het management voelt zich erg gesteund door BrinQer’
Flanderijn is van oorsprong een incasso- en gerechtsdeurwaardersorganisatie voor bedrijven, overheden en organisaties. HR-manager Marieke Scherpenisse werkt sinds 2008 bij Flanderijn: “We hebben iets meer dan 600 medewerkers in dienst. Het is dus van groot belang om een goede arbodienst naast ons te hebben staan. Die hebben wij in BrinQer gevonden!”
Lees verder
Antoni van Leeuwenhoek vertelt: ‘Je merkt direct dat het professionals zijn’
Casemanager Eva van der Veer verzorgt deze maand verzuimtrainingen aan leidinggevenden van het Antoni van Leeuwenhoek (AVL). Totaal gaat het om zo’n 200 leidinggevenden. Het AVL is erg blij met haar aanpak. “Eva heeft ontzettend veel praktijkervaring die ze meeneemt in de training en mixt met onze theoretische en beleidsmatige informatie”, vertelt Mariska Bakker, Hoofd HR Health Services.
Lees verder
Accres vertelt: ‘We hebben duidelijk minder ziekteverzuim’
Accres beheert in Apeldoorn en Almelo ruim 80 locaties, waaronder sporthallen, wijkcentra, zwembaden, kinderboerderijen en twee Family Activity Centers (Zero55 Apeldoorn en Zero55 Enschede). Bij de 275 medewerkers staat klantgericht denken en werken centraal. Gezond en gelukkig personeel is daarom enorm belangrijk. Precies om die reden schakelt Accres de kennis en hulp van BrinQer in.
Lees verder
Dopper vertelt: ‘BrinQer weet precies hoe het zit qua wetgeving’
“Onze Dopper fles is geen doel, maar een middel om ons doel te bereiken: een plasticvrije oceaan. Een belangrijke missie”, vertelt Frederike Schoonheim, Head of People & Culture bij Dopper. “Om zoveel mogelijk positieve impact te maken, werken wij alleen met partners die net als ons het beste willen doen; making waves together!” Eén van die partners is BrinQer.
Lees verder
Bilthoven Biologicals vertelt: ‘BrinQer is van het aanpakken én doorpakken’
Bilthoven Biologicals (BBIO) ontwikkelt en produceert vaccins om levensbedreigende ziektes de wereld uit te krijgen, waaronder polio- en dtp-vaccins. Alwin Borhem, HR businesspartner bij BBIO, houdt zich bezig met de inzetbaarheid van de (bijna) 500 medewerkers, maar ook met hun vitaliteit, gezondheid en verzuim. Daarvoor maakt hij dankbaar gebruik van de diensten van BrinQer.
Lees verder
COOP vertelt: ‘BrinQer biedt ons maatwerk’
De fusie van COOP en Plus heeft ervoor gezorgd dat deze supermarkt tot de top 3 grootste supermarkten van Nederland behoort. Met zo’n groot personeelsbestand is het essentieel om verzuimcases goed op orde te hebben. Alice Caldelari werkt sinds een jaar als Casemanager Verzuim bij COOP: “Samen met drie casemanagers van BrinQer bewaak ik de verzuimdossiers binnen onze supermarkt, de distributiecentra en Telesuper, welke ook onderdeel zijn van COOP.”
Lees verder
FOJA Groep vertelt: ‘BrinQer spreekt dezelfde taal’
“Het is belangrijk om een bedrijfsarts tegenover je te hebben zitten die écht naar je luistert, je goed advies geeft en meedenkt met de stappen die genomen kunnen worden. Dat vertrouwen hebben we in Hilko gevonden”, vertelt Astrid Mom, HR Manager bij de FOJA Groep. “Hilko is één dag per maand bij ons op locatie voor zijn spreekuren.”
Lees verder
Talpa Network vertelt: ‘BrinQer weet mensen in beweging te zetten’
Sinds begin 2020 maakt Talpa Network gebruik van de arbodienstverlening van BrinQer. Lotte van den Enk, HR Business Partner bij Talpa Network, vertelt: “We werken met een vast team: casemanager Caroline en bedrijfsarts Tijmen. Deze driehoek samenwerking tussen HR, casemanager en bedrijfsarts werkt echt top!”
Lees verder
Kisjes vertelt: ‘Bij BrinQer is alles in goede handen’
Bij de overname van transportbedrijf Kisjes nam directeur Gerbrand Oterdoom vijf jaar geleden alle leveranciers onder de loep: “Sommige leveranciers werden vervangen. Bij BrinQer was dat niet aan de orde. Het is fijn werken met deze club: praktisch, toegankelijk en betrokken. Precies waar wij als transportbedrijf behoefte aan hebben.”
Lees verder
Ad Alliance vertelt: ‘BrinQer ontzorgt maximaal’
Het grote mediasales huis van RTL, Ad Alliance, werkt al jaren samen met BrinQer. “We hebben een lange historie”, vertelt Jolanda Visser, HR Manager bij Ad Alliance. “Het meeste contact hebben we met onze casemanager. Zij verzorgt trainingen voor onze managers en houdt vinger aan de pols bij zieke medewerkers of wanneer medewerkers ziek dreigen te worden.”
Lees verder
Decathlon vertelt: ‘BrinQer maakt mij alert’
Decathlon, de grootste sportwinkel van Nederland, maakt sinds 2018 gebruik van de diensten van BrinQer. “Van verzuimbegeleiding tot ziekmeldtools, van dossieropbouw tot interventies”, vertelt Noëlle Brouwer, HR-adviseur bij Decathlon. “Ik ben heel blij met deze club. We hebben onze eigen casemanager en ik kan altijd met mijn vragen bij haar terecht.”
Lees verder