chatsimple

Antoni van Leeuwenhoek vertelt: ‘Je merkt direct dat het professionals zijn’

Mariska Bakker, hoofd HR Health Services bij Antoni van Leeuwenhoek

 

Casemanager Eva van der Veer verzorgt deze maand verzuimtrainingen aan leidinggevenden van het Antoni van Leeuwenhoek (AVL). Totaal gaat het om zo’n 200 leidinggevenden. Het AVL is erg blij met haar aanpak. “Eva heeft ontzettend veel praktijkervaring die ze meeneemt in de training en mixt met onze theoretische en beleidsmatige informatie”, vertelt Mariska Bakker, Hoofd HR Health Services.

Mariska kwam zo’n tien jaar geleden voor het eerst in contact met BrinQer. Ze was toen nog werkzaam bij Woningstichting Eigen Haard. “Tijdens een instemmingstraject met drie arbodiensten kwam BrinQer als beste uit de test. Het klikte direct en de manier van denken en doen sprak ons erg aan. Eva heeft destijds bij Eigen Haard het een en ander weten recht te trekken door haar aanpak. Dus toen ik merkte dat er binnen het AVL soortgelijke behoeftes lagen, heb ik BrinQer weer benaderd voor advies.”

Training op maat

De basistraining die Eva geeft duurt drie uur. “Je merkt direct dat ze een professional is. Ze noemt voorbeelden uit de praktijk, waardoor het leuk is om naar haar te luisteren. Ze heeft antwoord op elke vraag. Tijdens de training inventariseert ze bovendien waar de leidinggevenden nog meer behoefte aan hebben, zodat ze de volgende training daarop af kan stemmen. Daarnaast moet haar programma worden afgestemd op het leiderschapsprogramma wat momenteel ook draait binnen het AVL. Gelukkig draait Eva haar hand daar niet voor om.”

Sparren met Arjan

“Toen ik 2,5 jaar geleden bij het AVL van start ging, heb ik het contact met BrinQer weer geïntensiveerd. Ik belde Arjan (directeur) en vroeg hem of we konden sparren over de dingen die ik binnen het AVL zag. Arjan wilde graag meedenken, dus we hebben sparringsessies met het team gehouden. Naast de verzuimtrainingen van Eva maken we nu sinds een jaar ook gebruik van een bedrijfsarts via BrinQer.”

Korte lijnen

Mariska is positief over het contact met BrinQer. “De lijnen zijn altijd kort; ze reageren snel en het contact is prettig. Als ik Arjan bel, word ik dezelfde dag nog teruggebeld. Ze hebben professionals aan boord die kennis hebben opgedaan in de praktijk waardoor de kwaliteit hoog is. Bovendien staan ze altijd open voor feedback, dat is ook fijn. Of ik nou een mail of een Whatsapp-berichtje stuur; ze nemen alles serieus. De mensen van BrinQer denken oprecht mee. En niet om daar direct hun eigen dienstverlening aan te koppelen. Wat zou je helpen? En wie kan dat voor je oplossen?”

Visie op verzuim

Daarnaast deelt Mariska BrinQers visie op verzuim. “Ziekteverzuim zal er altijd zijn, want mensen worden nu eenmaal ziek. Daar ontkom je niet aan. Maar hoe ga je van verzuim-denken naar inzetbaarheid-denken en kun je preventief aan de slag? Niet alleen voor nu maar ook in de toekomst. Zeker in deze tijd waarin het lastig is om goede professionals te vinden en te behouden in de zorg. Er is ontzettend veel mogelijk om je mensen vitaal en in balans te houden. Het is fijn dat BrinQer ons op al die mogelijkheden wijst en meedenkt.”