chatsimple

OmnicomMediaGroup: ‘Lange verzuimtrajecten worden ons door BrinQer bespaard’

 

OmnicomMediaGroup (OMG) had vorig jaar een verzuimpercentage van 2,6%. Mede door de goede en fijne samenwerking met de bedrijfsarts van BrinQer. Doordat zij zowel de werknemer als ons een eerlijke spiegel voorhoudt, blijven lange verzuimtrajecten ons bespaard”, vertelt Amanda Hulleman, HR manager bij OMG.

“De bedrijfsarts, Benhai Vuong, is een keer per maand bij ons op locatie. Dat verlaagt de drempel voor medewerkers. Daarnaast merken we dat het de terugkeer naar kantoor bevordert.”

Eigen regie

“We werken al meer dan vijf jaar samen met BrinQer, waarbij we zelf de regie op ons verzuim houden. We maken alleen gebruik van een bedrijfsarts en vaste casemanager via BrinQer. Zo kunnen we voor advies of even sparren altijd bij hen terecht.”


Wereldspeler

OMG is wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance. Met meer dan 5.000 klanten in meer dan 100 landen. Gezonde en vitale werknemers zijn voor OMG erg belangrijk. “Daarom organiseren we onder andere bootcamps, workshops en yoga-sessies.”

Verzuimrapportages

“Eens per maand draaien we onze verzuimrapportages uit. Als werknemers meer dan drie keer per jaar ziek zijn geweest, gaan we een gesprek met ze aan om te kijken of er iets speelt. Soms is dat het geval, maar meestal niet. Door vroegtijdig met elkaar in gesprek te gaan hopen we snel te kunnen reageren op eventuele problemen en passende maatregelen te kunnen nemen om een situatie te verbeteren. Hierbij kijken we niet alleen naar de frequent verzuimmeldingen, maar naar alle medewerkers. De rapportages zijn immers een tool en niet het doel op zich.”

Casemanager

“Vanuit BrinQer hebben we een vaste casemanager; Marinda. Het contact met haar is heel fijn. Ze is heerlijk no-nonsense, kent ons inmiddels goed, dus dat is fijn schakelen. We hebben sowieso een keer per maand overleg. Soms bel ik tussendoor nog even voor advies of om een bepaalde twijfel weg te nemen. Dat werkt heel fijn.”