chatsimple

HappySoaps vertelt: ‘Als we BrinQer weinig spreken, gaat het goed’

HappySoaps; je kent ze van de ‘blije’ shampoos, conditioners en andere verzorgingsproducten in vaste vorm. Ja, je leest het goed: niet vloeibaar. Daarnaast verpakt in karton. Stel je een wereld voor waar iedereen massaal ‘nee’ zegt tegen single used plastic. Dat is onze droom,” vertelt Marcel Koers, eigenaar van HappySoaps.

 

Met hun kartonnen verpakkingen besparen ze op dit moment 5 miljoen shampoo-flessen per jaar. “Het is tijd om de verzorgingsmarkt eens flink wakker te schudden en natuurlijke en plastic-vrije verzorging toegankelijk te maken voor iedereen.”

 

‘Op dit moment besparen we 5 miljoen shampoo-flessen per jaar’

Grote ambities

“Inmiddels hebben we 24 categorieën 100% plastic-vrij gemaakt. Zoals deodorant, shaving foam, gezichtsreiniging- en schoonmaakproducten. Onze missie: 50 miljoen plastic flessen per jaar besparen. ”

Digital nomads

HappySoaps is een modern bedrijf. Ook qua bedrijfscultuur. “Remote werken is bij ons ingeburgerd. Zo hebben we een medewerker die de ene keer vanuit Thailand werkt en momenteel vanuit Marokko. We staan open voor elkaars wensen, al kan het soms een best een uitdaging zijn om aan elkaars verwachtingen te voldoen. Openheid, transparantie en kwetsbaar opstellen is dan key.”

Openheid, transparantie en kwetsbaar opstellen is key’

Open bedrijfscultuur

“We hebben een open bedrijfscultuur. We vragen veel van onze mensen, maar mensen vragen ook veel van ons. De sfeer is laagdrempelig, toegankelijk en inclusief. We staan open voor elkaars verschillen.”

Stiltedag

“In een startup heb je niet direct alles gefaciliteerd. We hebben dan ook geen HR-team klaarstaan om alles op te vangen. In plaats daarvan kijken we naar de behoeftes en vullen die in. Zo hebben we onlangs onze medewerkers uitgenodigd voor een stiltedag (retraite). Hard werken is belangrijk, maar hard ontspannen ook.”

‘Hard werken is belangrijk, maar hard ontspannen ook’

Helder en concreet

Marcel en zijn broer Marco hebben HappySoaps in 2019 opgericht. In 2022 klopten ze bij BrinQer aan. “We groeiden en waren daardoor verplicht om ons aan te sluiten bij een arbodienst. Via Google kwamen we bij BrinQer terecht. De samenwerking verloopt goed, het is een fijne club! Helder, concreet en oplossingsgericht.”

Casemanager

“Op dit moment zijn we op twee locaties actief: in Apeldoorn en in Suriname. Op beide locaties werken we met totaal 27 FTE’s. We spreken onze casemanager van BrinQer weinig en dat vind ik een goed teken. Als ondernemer wil je het liefst zo min mogelijk contact met je arbodienstverlener; dat betekent dat het goed gaat in je bedrijf!”