chatsimple

Talpa Network vertelt: ‘BrinQer weet mensen in beweging te zetten’

Talpa Network vertelt: ‘BrinQer weet mensen in beweging te zetten’

Sinds begin 2020 maakt Talpa Network gebruik van de arbodienstverlening van BrinQer. Lotte van den Enk, HR Business Partner bij Talpa Network, vertelt: “We werken met een vast team: casemanager Caroline en bedrijfsarts Tijmen. Deze driehoek samenwerking tussen HR, casemanager en bedrijfsarts werkt echt top!”

BrinQer bracht rust
Voor 2020 werkte Talpa Network met vijf arbodiensten, tegelijk. “Elke partij had zijn eigen aanpak. Ze hadden een pool aan bedrijfsartsen, waardoor medewerkers vaak een ander gezicht zagen. Heel onrustig en inefficiënt. Het was dus echt urgent om met één arbodienst te gaan werken. Door middel van een tender kwamen we tot een lijst van arbodiensten. Daarvan hebben we drie partijen gesproken. BrinQer sprong eruit qua professionaliteit, korte lijnen en flexibiliteit. Het was een uitdagende start, maar met humor en nuchterheid zijn we ver gekomen. BrinQer bracht rust.”

               ‘BrinQer sprong eruit qua professionaliteit, korte lijnen en flexibiliteit’

Bedrijfsarts geen drempel meer
“Bovendien hadden we gelijk een klik met de casemanager en de bedrijfsarts; Caroline en Tijmen passen goed bij onze organisatie. Het contact met hen is heel open en ik hou van hun nuchtere aanpak. Ze willen ons écht helpen. Er wordt proactief meegedacht om een goede structuur te krijgen. We doen het echt samen! In het verleden merkten we nog wel eens dat medewerkers tegen hun bezoek aan de bedrijfsarts opzagen. Maar nu krijgen we steeds vaker terug dat het fijn was om met Tijmen te spreken. Dat is mooi om terug te horen. Ze weten mensen in beweging te zetten. En dat is precies wat wij willen!”

‘Met humor en nuchterheid weten ze veel voor elkaar te krijgen’

Vast spreekuur met Tijmen
“Tijmen heeft eens per twee weken spreekuur bij ons op kantoor. Medewerkers, leidinggevenden en HR kunnen dan met hun vragen bij hem terecht. Door corona moeten we dit nu online doen, maar hopelijk kan hij zijn spreekuur snel weer bij ons op kantoor houden. Door het regelmatige contact kunnen we snel schakelen. Hierdoor weet Tijmen altijd wat er speelt binnen het bedrijf. Linksom of rechtsom; BrinQer komt altijd met een oplossing. Bij grote clubs heb je contact met de accountmanager; bij BrinQer heb je rechtstreeks contact met Tijmen en Caroline. Maar voor andere zaken is er altijd een lijntje met de directeur, Arjan, op dezelfde prettige manier.

Lotte van den Enk, HR Businesspartner