chatsimple

COOP vertelt: ‘BrinQer biedt ons maatwerk’

De fusie van COOP en Plus heeft ervoor gezorgd dat deze supermarkt tot de top 3 grootste supermarkten van Nederland behoort. Met zo’n groot personeelsbestand is het essentieel om verzuimcases goed op orde te hebben. Alice Caldelari werkt sinds een jaar als Casemanager Verzuim bij COOP: “Samen met drie casemanagers van BrinQer bewaak ik de verzuimdossiers binnen onze supermarkt, de distributiecentra en Telesuper, welke ook onderdeel zijn van COOP.”

Alle COOP supermarkten krijgen op termijn een PLUS-uitstraling, want COOP is in januari met PLUS gefuseerd. Het zal volgens Alice nog zeker drie jaar duren voordat alle COOP’s uit het straatbeeld zijn verdwenen.

Signaleren verbeterpunten
“Jos, Lonneke en Martin zijn de drie casemanagers van BrinQer die COOP ondersteunen. Leuk detail: Jos is tevens directeur van BrinQer en Martin komt bij COOP vandaan, dus hij kent onze mensen en het bedrijf goed. Dat werkt prettig. BrinQer kijkt verder dan wat ze moeten doen. Als ze verbeterpunten signaleren, dan geven ze dat aan. Zo kreeg ik laatst het advies om ons verzuimsysteem nog efficiënter in te richten zodat ik tijd win. Heel fijn!”

‘Drie casemanagers van BrinQer ondersteunen COOP’

Managers trainen
“De managers van onze winkels, distributiecentra en Telesuper zijn leidinggevenden, geen verzuimexperts. Daarom gaan Jos en Martin hen een training geven. Als iemand ziek is, krijg je te maken met de Wet Verbetering Poortwachter. Het is belangrijk dat de juiste stappen op het juiste moment worden gezet. De casemanager bewaakt dit traject en zorgt samen met de managers uit de supermarkten, distributiecentra en Telesuper dat het dossier compleet is en blijft. De managers kennen de medewerkers persoonlijk en kennen hun achtergrond, als casemanager houden we vinger aan de pols bij de manager.”

‘Onze managers worden getraind in verzuimbegeleiding’

Maatwerk
“BrinQer biedt maatwerk. Wij vertellen waar we behoefte aan hebben, zoals het voorbeeld dat we onze managers meer regie willen geven qua verzuim van personeel. Vervolgens maakt BrinQer een plan: er wordt een training op maat samengesteld en ook door hen gegeven. Het valt me op dat de casemanagers van BrinQer écht meedenken.”

‘BrinQer kijkt verder dan wat ze moeten doen’

Toegankelijk
“Wat me direct opviel bij BrinQer is de persoonlijke benadering. De directie, de casemanagers, de bedrijfsartsen, de planners; ze zijn allemaal heel toegankelijk, open en transparant in de communicatie. Dat werkt voor mij heel fijn.”