chatsimple

FOJA Groep vertelt: ‘BrinQer spreekt dezelfde taal’

“Het is belangrijk om een bedrijfsarts tegenover je te hebben zitten die écht naar je luistert, je goed advies geeft en meedenkt met de stappen die genomen kunnen worden. Dat vertrouwen hebben we in Hilko gevonden”, vertelt Astrid Mom, HR Manager bij de FOJA Groep. “Hilko is één dag per maand bij ons op locatie voor zijn spreekuren.”

Hamer

Apeldoorners kennen de FOJA Groep vooral van technisch installatiebedrijf Hamer. Van oudsher gericht op de brandstoftechniek, maar inmiddels met 17 verschillende expertises in huis. Denk aan brandveiligheid, duurzame techniek en elektrische installaties. Astrid werkt 7 jaar bij deze grote club, die inmiddels uit 5 BV’s bestaat: Hamer BV, ContrAll, ContrAll Inspectie, FBS Bedrijfswagenservice en Jans Uitzendbureau. “We hebben ruim 450 medewerkers op contract en daarnaast nog een flexibele schil via Jans Uitzendbureau.”

Luisterend oor

“Ons verzuimmanagement doen we in eigen regie, dus we maken alleen gebruik van een bedrijfsarts en arbeidsdeskundige via BrinQer. Dat bevalt ons goed. Onze medewerkers zijn blij met de bedrijfsarts. Hilko is niet alleen adviseur voor de organisatie, maar ook voor de medewerkers. Dat geeft onze mensen een fijn gevoel. Door zijn achtergrond als huisarts heeft hij goede en actuele medische kennis. Vaak wordt dit al preventief ingezet. Vanuit HR is onze tip vaak: ‘Ga eens met Hilko praten, wellicht heeft hij adviezen of kan hij je verder helpen’.”

‘Bedrijfsarts niet alleen adviseur voor organisatie, maar ook voor medewerkers’

Dezelfde taal

“We zijn een familiebedrijf; laten we luisteren en onze zorgen delen, dan kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Zo gaan we ook met onze klanten om. BrinQer spreekt dezelfde taal. Je luistert naar elkaar, geeft aan wat je te bieden hebt. Is er voor 80% een match, dan kijk je hoe je die laatste 20% oplost.”

Regionaal netwerk

“We hebben een arbo-providerboog, dat houdt in dat we met verschillende disciplines samenwerken. Zo werken we ook samen met een vitaliteitscoach en een spoor 2 coach. Dit werkt veelal preventief. Daarnaast heeft BrinQer een regionaal netwerk met verschillende disciplines waar wij gebruik van kunnen maken. Bovendien heeft BrinQer de afgelopen jaren zelf ook veel ontwikkelingen doorgemaakt, daar plukken wij ook de vruchten van.”

‘De communicatie met BrinQer is persoonlijk en professioneel’

Teststraat

Aangezien de FOJA Groep in diverse Europese landen werkzaam is, ontstond in 2020 – vanwege benodigde reisdocumenten – de vraag of we zelf corona-testen konden regelen. “Al snel ontstond het idee om een eigen teststraat op te zetten. We belden BrinQer: ‘Wij kunnen de locatie regelen, Jans Uitzendbureau de testers, kunnen jullie het medische deel op jullie nemen?‘ En zo geschiedde. Het was een uitdaging met dynamiek en een fantastische ervaring. Een echt avontuur, dit was nieuw voor ons allemaal. Het voelde als ‘onze’ teststraat, we waren met z’n allen een team.”