chatsimple

Collega Marinda aan het woord: ‘Ik voelde me snel lid van de familie’

30 nov 2021

In ons vorige blog hebben we nader kennis gemaakt met onze functioneel beheerder John Ingelaat. De serie ‘Collega aan het woord’ zet elk teamlid van BrinQer | jouw arbodienst in de schijnwerpers. John heeft het podium vrijgemaakt voor onze casemanager Marinda de Ruiter.

Marinda is geboren en getogen Apeldoornse en woont op een steenworp afstand van BrinQer, samen met haar man en twee kinderen. “En ik werk ook nog eens voor een arbodienst vanuit Apeldoorn en heb ook veel lokale klanten. Ik ben écht verbonden met mijn geboorteplaats.” Al zo’n 20 jaar is Marinda betrokken bij volleybalvereniging Alterno. Met een partner die werkzaam is in de zorg en twee jonge kinderen heeft ze de competities vaarwel gezegd, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Elke week speelt ze nog recreatief met een vaste gemengde groep en door haar kinderen aan de club te verbinden, blijft ze betrokken en actief bij haar passie.

               ”Ik ben écht op bijna alle vlakken verbonden met Apeldoorn”

Na haar studie Pedagogiek, was Marinda zoekende naar haar intrinsieke werkgeluk. “Ik heb verschillende banen gehad om uit te vinden waar mijn interesse en plezier zat. Door een recruiter ben ik in de wereld van ziekteverzuim en begeleiding terechtgekomen. En toen viel alles op zijn plek: ik ging me verdiepen en ontwikkelen op gebied van verzuimbegeleiding en inzetbaarheid.”
Net voor de lockdown in 2020 zei Marinda haar vorige werkkring vaarwel en maakte de stap naar de functie van Casemanager bij BrinQer | jouw arbodienst. “Dat was nog best spannend, in een periode waarin alles op slot ging en de sociale contacten en bewegingen werden beperkt. Ik zei een vaste en bekende omgeving op en vroeg me even af of ik dit wel had moeten doen.”

Marinda heeft geen seconde spijt van haar keuze. “Ik voelde me meteen zo ontzettend welkom en er was direct oprechte interesse in mij als persoon. Bij BrinQer is de cultuur transparant, mensgericht en is er een duidelijke waardering. Omdat ik van meet af aan het vertrouwen kreeg, mocht ik ook direct vol aan de bak. Door de coronamaatregelen werd het persoonlijke inwerkschema omgegooid maar desalniettemin werd ik meteen als volwaardig lid van de familie gezien en draaide ik binnen hele korte tijd al ‘gewoon’ mee met de rest van het team.”

               ”Mijn eerste gesprek vond plaats tijdens de vrijdagmiddagborrel”

“Wat ik het mooiste vind van mijn werk? Dat ik in verschillende rollen Marinda kan zijn; als uitvoerder Wet Verbetering Poortwachter, als coach en adviseur voor werkgevers op gebied van verzuim, maar ook als coach voor medewerkers. Ik mag op verschillende vlakken sparren om mensen in beweging te krijgen en te houden. In ons hechte team is veel ruimte en steun voor elkaar, de heftige ervaringen kunnen we met elkaar verwerken en dat maakt ook weer sterker. Ons werk wordt wel eens onderschat, we hebben regelmatig met hele aangrijpende situaties te maken. En dan is het fijn om het met de BrinQer familie te kunnen delen.”

In maart zal Marinda starten aan de opleiding Specialist Conflictbehandeling. Door diverse praktijkervaringen is haar interesse in verdieping voor deze specialisatie gewekt. “Ik heb er heel veel zin in om me verder te verdiepen op dit vakgebied en om hiermee nóg meer te kunnen betekenen voor onze klanten.”

Benieuwd naar de andere gezichten en verhalen van onze BrinQers? Houd onze blogs in de gaten!

 

 

person
Marinda van der Loo
Coördinator team Casemanagement en Specialist Conflicthantering

‘Het is pas een probleem als er écht een probleem is’