chatsimple

“Door iedereen in hun eigen kracht te zetten tillen we onze afdeling naar een hoger niveau”

26 okt 2023

In onze blogserie Collega aan het Woord, stellen we de teamleden van BrinQer aan je voor. In de vorige aflevering hebben we kennisgemaakt met casemanager Sandy Hiel. Ze heeft het stokje overgedragen aan Marlous Petrik, coördinator van onze afdeling Planning.

De afdeling Planning draagt zorg het inplannen van de consulten met de bedrijfsartsen en zet de lijnen uit naar de juiste specialisten. Deze afdeling is het visitekaartje van BrinQer en onderhoudt contact met werkgevers, werknemers, specialisten, bedrijfsartsen en werkt nauw samen met het casemanagement team. “Je zou ons het logistieke centrum van een arbodienst kunnen noemen”, aldus Marlous.

Marlous is geboren en getogen Apeldoornse en onderhoudt een actief leven naast BrinQer. “Met een zittend beroep is het belangrijk om voor de nodige beweging te zorgen. Ik pak dagelijks de fiets, sport regelmatig en maak veel wandelingen. Dat laatste doe ik ook ter ontspanning, een wandeling in de buitenlucht maakt mijn hoofd lekker leeg en zet me daarna weer op scherp.”

‘De vacature van Planner bij BrinQer viel me direct op’

Tijdens haar Horeca opleiding begon Marlous met haar eerste baan als gastvrouw waarna ze in deze functie bij diverse restaurants en hotels werkte. Na de geboorte van haar zoon nam ze afscheid van de horeca en ging op zoek naar een baan met regelmatige werkuren. “Mijn eerste baan buiten de horeca was als commercieel medewerker binnendienst. Daarna heb ik bij een thuiszorg organisatie de functie van planner bekleed en vervolgens als Medewerker Fraude bij een bank. Verschillende functies waar ik veel ervaring heb mogen opdoen. Door de aanscherping van de AVG werden de werkzaamheden op de Fraudehelpdesk dusdanig uitgekleed dat ik op zoek ging naar een andere baan. En al snel zat ik bij BrinQer aan tafel.”

De vacature van medewerker Planning bij BrinQer viel Marlous gelijk op. “Mijn baan als planner bij een thuiszorgorganisatie kon ik toentertijd door een verandering in mijn privé situatie niet behouden. Dat vond ik erg jammer omdat ik me er graag verder in had willen ontwikkelen. Toen ik de vacature bij BrinQer zag, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. De klik was er gelukkig van beide kanten en ik kon al snel beginnen.”

‘Onze afdeling is het logistieke centrum van een arbodienst’

Het werk van een medewerker planning is heel divers. Bij het inplannen van spreekuren voor werknemers in een verzuim- of preventief traject komt veel kijken. “We dragen zorg voor een goed beheer over de agenda’s van de bedrijfsartsen en werken heel klant- en vraaggericht. Dit betekent dat we naast de naast een efficiënte agendaplanning van een bedrijfsarts, ook de specifieke behoeften van onze klanten en de medewerkers in acht houden. Denk dan aan reistijden en -afstanden, doorplannen van vervolgspreekuren en het verzorgen van de correspondentie naar alle betrokkenen. In samenwerking met de casemanagers zoeken we altijd naar de beste oplossingen. We werken met verschillende specifieke systemen waarin we communiceren met werknemers, werkgevers en bedrijfsartsen en omdat we met gevoelige informatie werken is accuratesse heel belangrijk. Tot slot zijn wij ook de eerste lijn op de frontoffice van BrinQer. Alle telefonische contacten komen bij ons binnen.”

‘Kwaliteit en efficiëntie staan boven aan op onze afdeling’

In het afgelopen jaar heeft Marlous haar rol op een natuurlijke wijze verder ontwikkeld en draagt nu de coördinatie over de afdeling Planning. “In deze rol draag ik zorg voor een goed verloop van de dagelijkse werkzaamheden, de efficiëntie van de afdeling en ik zorg dat de kwaliteit van ons werk geborgd is. Ik zie erop toe dat de werkprocessen gevolgd worden en draag verbetervoorstellen aan waar mogelijk. Kwaliteit staat bij ons hoog op het lijstje en knelpunten signaleer ik. Ik heb een korte lijn met het management en heb een adviesrol. Naast de diversiteit van het werk zelf, voel ik me door deze rol nóg meer van betekenis voor deze afdeling en BrinQer als organisatie.”

Marlous heeft een duidelijke focus en doelstelling voor haar afdeling. “Allereerst zórg ik voor het team. Ik luister naar de collega’s en onderneem waar nodig acties. Individuele aandacht en aandacht voor elkaar vind ik heel belangrijk. We zien elkaar immers vaker dan onze partners thuis. En daarom moeten we voor elkaar zorgen en naar elkaar omkijken. Openheid en transparantie zijn hierin dan ook de sleutel. Ik wil een stabiele afdeling neerzetten waar zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid centraal staat maar waar vooral iedereen in zijn eigen kracht en talent wordt gezet.”