chatsimple

BrinQer ondanks covid fors gegroeid

21 jul 2021

Waar veel bedrijven door de corona-pandemie moesten inkrimpen of zelfs noodgedwongen moesten stoppen, maakten wij een stevige groei door. Arjan Donker, directeur BrinQer, vertelt in deze blog waar dit aan te danken is.

Ons reguliere klantenbestand en onze arbodienstverlening zijn ondanks deze groei nauwelijks gewijzigd. Dus waar komt die groei dan vandaan? “We hebben een aantal nieuwe initiatieven gelanceerd: op specifiek verzoek van bedrijvenkringen openden we samen met andere ondernemers een corona snelteststraat. Daarnaast lanceerden we BrinQer Academie, BrinQer Online Leren en BrinQer Online, waren we betrokken bij vaccinatieprogramma’s en zijn we programma’s rondom vitaliteit en inzetbaarheid gestart. Dit creëerde veel extra werk voor ons.”

Snelteststraat voor werknemers

In november 2020 lanceerden we de speciale corona snelteststraat voor bedrijven. “Werkgevers konden hier hun werknemers laten testen op corona om zo lange wachttijden bij de GGD te voorkomen. Samen met Bedrijvenkring Apeldoorn en met behulp van ons netwerk en een paar klanten hebben we dit project tot een succes weten te maken. In totaal hebben we bijna 3,5 duizend werknemers getest”

BrinQer Online Leren

Onder de ‘BrinQer Academie’ valt ook ‘BrinQer Online Leren’, een online platform (brinqer.leert.nl) dat zich richt op iedereen die zich wil (blijven) ontwikkelen op het gebied van werk, leidinggeven, kennis of bijvoorbeeld computervaardigheden. Met 623 erkende opleidingen kun je ‘binge learnen’ vanaf je bank. Je raakt hier dus niet uitgeleerd. “We hebben dit platform ontwikkeld omdat de arbeidsmarkt in de komende jaren sterk zal veranderen. Het is noodzakelijk om jezelf te blijven ontwikkelen en voor te bereiden op de toekomst. Een baan voor het leven zie je niet meer. Je moet wendbaar zijn, vaardigheden ontwikkelen én certificaten verzamelen”.

BrinQer Online

Onze nieuwe website is deze maand live gegaan. Een platform waar onze klanten binnenkort ook kunnen inloggen in hun eigen omgeving: BrinQer Online. “Hier kunnen werkgevers en werknemers onder andere rechtstreeks contact leggen met hun casemanager, relevante informatie downloaden of bijvoorbeeld een arbeidsdeskundig onderzoek aanvragen.”

Focus van verzuim naar inzetbaarheid

Nieuwe tijden, nieuwe inzichten. Dat vraagt om een voortdurend bewegende focus. “Vroeger stond de arbodienst vooral bekend om het verantwoord terug laten keren van zieke werknemers naar werk. Tegenwoordig ligt onze focus meer op het optimaal productief en vitaal houden van werknemers. Deze vorm van preventie voorkomt uitval in de toekomst. Goed communiceren en ruime aandacht is belangrijk.”

Van de keukentafel tot een groot kantoor

BrinQer is in 2002 opgericht door Jos en Wilfred. “Vanaf de keukentafel lag de focus toen vooral op re-integratie activiteiten voor verzekeraars en UWV. Een aantal ondernemers uit de regio schonken het vertrouwen en durfden de samenwerking met de eerste echte Apeldoornse arbodienst aan in 2005. Nu – bijna 20 jaar later – bedienen we met ons team van 37 medewerkers circa 300 bedrijven, regionaal en landelijk, waarvan zo’n 75 in Apeldoorn nog steeds ‘de eerste klanten’ zijn. Naast deze MKB’ers sluiten ook grote organisaties als Decathlon, Talpa, Fletcher Hotels en Flanderijn zich aan. De dynamiek bij grote organisaties en de ongekende nadelige effecten van ziekte bij een kleine MKB’er: voor ons blijft het een prikkel om zo veel mogelijk schadelast te voorkomen.”